Toegankelijkheid

Toegankelijk ondernemen loont: 15% meer klandizie

Slagers vervullen zeker ook een sociale, maatschappelijke functie. Naast persoonlijk contact zijn optimale service en klantgerichtheid belangrijke verkoopargumenten om een slagerij/speciaalzaak te bezoeken. Toegankelijkheid is essentieel voor elke winkel en natuurlijk ook voor de slagerij want je wilt zo veel mogelijk klanten ontvangen. Ook klanten met een beperking.

Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke of verstandelijke beperking of een psychische of psychiatrische aandoening. Je mist 10-15% klandizie als deze mensen niet de ruimte hebben om je winkel binnen te komen. Bovendien nemen mensen met een beperking vaak iemand mee, ze zijn trouwe klanten én ze komen vaak op minder drukke momenten. Door de vergrijzing groeit het aantal mensen met een beperking. Toegankelijk ondernemen wordt dan ook steeds belangrijker. Met – vaak verrassend – eenvoudige aanpassingen maak je je winkel beter toegankelijk voor deze (potentiële) klanten.

KNS is Partner MKB-toegankelijk

KNS ziet het belang van een toegankelijkere slagerij; iedereen is immers welkom in de winkel. Daarom is er aansluiting gezocht bij het project MKB-toegankelijk om zo bewustzijn over toegankelijkheid onder ondernemers en werknemers te vergroten. KNS neemt daarom ook deel aan een maatschappelijk overleg, georganiseerd door MKB-Nederland en VNO-NCW. Op deze pagina vind je tips, inspiratie en meer.

Rondom de winkel

Drempels, zware deuren of niet in de buurt kunnen parkeren zijn voorbeelden van belemmeringen die mensen met een beperking ervaren. Door eenvoudge aanpassinge maak je je bedrijf beter toegankelijk voor deze (potentiële) klanten. Hoe kun je in en rondom je winkel zaken verbeteren?

Lees verder

In de winkel

Welke zaken kun je in jouw winkel verbeteren om beter toegankelijk te zijn? Misschien kan het betalen gemakkelijker worden gemaakt zodat een klant in een rolstoel zonder moeite kan pinnen. Hoe kun je klanten met dementie goed van dienst zijn? En assistentiehonden;  wel of niet toegestaan in de winkel?

Meer informatie & tips

Communicatie

Ook op het gebied van communicatie, denk aan prijskaartjes, drukwerk, displays of website, kun je toegankelijker maken.

Tips en informatie lees je hier

Eerder gepubliceerd