Blijf aandacht houden voor de coronamaatregelen in 6 tips

Ook in Nederland stijgen de coronabesmettingen weer, net als in andere landen in Europa. Aandacht blijven houden voor de coronamaatregelen is en blijft erg belangrijk. Want alleen samen krijgen wij het coronavirus onder controle. Wat kan jij doen en blijven doen? Het bieden van een veilige winkelomgeving en een goede hygiëne blijven prioriteit. Als individuele ondernemer maar ook gezamenlijk als branche, zijn wij met elkaar bewust van onze verantwoordelijkheid voor zowel klanten als voor onze medewerkers. Het is nu belangrijk dat wij dit met elkaar blijven vasthouden. 

1. Blijf de basisregels in acht nemen:

  1. Was vaak je handen met water en zeep, daarna handen goed drogen.
  2. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  3. Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  4. Schud geen handen.
  5. Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

2. Volg het brancheprotocol voor de slagersbranche. 

3. Heeft je medewerker of heb jijzelf (milde) klachten? Laat je testen. Er is genoeg testcapaciteit beschikbaar en testen is kosteloos. Bij klachten die passen bij het coronavirus: verkoudheidsklachten, neusverkouden, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging, of plotseling verlies van reuk of smaak, kun je contact opnemen met de GGD. Je hoeft niet eerst naar een (huis)arts voor een doorverwijzing. Je kunt meteen een afspraak maken via 0800-1202. Het telefoonnummer is 7 dagen per week en van 08.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar. 

4. Geef aan je medewerkers duidelijke informatie over vakantie in het buitenland. Op onze website hebben wij hierover meer gepubliceerd. Of check dit nieuwsbericht.

5. Onderzoek onder consumenten wijst uit dat goede communicatie op de winkelvloer van groot belang is. Wees open en duidelijk, liever een keer te vaak dan te weinig. Ook al is dit soms lastig. Laat zien wat jij doet om veilig winkelen te borgen en welke hygiënemaatregelen je daarvoor inzet. En spreek, waar nodig, klanten aan als zij zich niet houden aan jouw huisregels. Communiceer jouw huisregels voordat klanten de winkel binnenkomen maar ook in de winkel. Gebruik hiervoor de raamposter die we hebben ontwikkeld. 

6. Heb je een vraag? Heb je een zieke medewerker door corona? Of een andere vraag. Neem contact met ons op. Wij staan voor je klaar. Je kunt ons bereiken op 070 3906365 of via info@knsnet.nl