Wat je moet weten over het coronavirus en pensioen, premies VOS en SAS I
Het pensioenfonds en de bedrijfstakfondsen ‘stichting VOS’ en ‘stichting SAS I’ gaan ondernemers die door de coronacrisis in acute problemen komen of zijn gekomen zoveel mogelijk tegemoet komen als deze problemen ervaren bij het betalen van de premies aan deze stichtingen. Dat hebben de besturen van deze fondsen, waarin de KNS, FNV en CNV Vakmensen vertegenwoordigd zijn, afgesproken.
Het Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf, stichting VOS en de stichting SAS I vinden het van groot belang een handreiking te bieden aan deze werkgevers. Naast de betalingsregelingen die de Belastingdienst, gemeenten, banken willen het pensioenfonds voor het Slagersbedrijf en beide bedrijfstakfondsen een bijdrage leveren om via maatwerk snel de acute problemen helpen op te lossen.
Veel bedrijven en soms hele sectoren worden door de coronacrisis geconfronteerd met acute liquiditeitsproblemen, omdat de inkomsten van de ene op de andere dag fors zijn teruggelopen of zelfs helemaal stil zijn komen te liggen.
Met de ondersteuning van de KNS gaan het pensioenfonds en beide stichtingen de getroffen ondernemers daar waar mogelijk helpen. Omdat de problematiek per werkgever verschilt, wordt maatwerk geboden als het om een premiebetalingsregeling gaat.
Premie Pensioen
We kunnen ons voorstellen dat het moeilijke tijden zijn voor slagers. Sommige bedrijven hebben werktijdverkorting moeten aanvragen. In die omstandigheden is het betalen van de factuur voor de pensioenpremie wellicht een probleem. Is dat het geval? Stuur dan een mail aan financieel@agh.nl en zet in de onderwerpregel: CORONA en je werkgeversnummer.
Stuur je vraag bij voorkeur per mail. Zet je in de onderwerpregel je deelnemers- of werkgeversnummer? Om je zo snel mogelijk te helpen. Heb je andere vragen? Stuur je mail dan naar werkgevers@pensioenslagers.nl. Vragen over facturen en betalingen stuur je naar financieel@agh.nl. Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:15 uur op 088 1198020. Bij grote drukte kan het wel langer duren voordat zij je te woord kunnen staan.