Secret View: mystery shoppers helpen je vooruit
Kijk je regelmatig kritisch naar je winkel? Hoe ervaren jouw klanten een bezoek aan jouw winkel? Vragen die slager Ben Keulen, van Keurslagerij Keulen uit Hulsberg, zichzelf geregeld stelt. Het bieden van een topervaring voor iedere klant is zijn doel. Daarom zet hij iedere maand een mystery shopper in.
De mystery shoppers hoeft Ben niet zelf te zoeken. Via Secret View geeft hij aan hoe vaak hij een verslag wil ontvangen en wat hij beoordeeld wil zien via een vragenlijst. “Wij krijgen leuke verslagen. Maar als ik het gevoel heb dat we het continu goed doen op basis van de vragenlijst dan ga ik kijken of we het onszelf iets moeilijker kunnen maken met andere vragen voor de mystery shoppers”, aldus Ben.
“Met de uitgebreide analyse die ik van de mystery shopper ontvang leer ik veel. Hoe is hij geholpen, hoe zag hij mijn winkel, wat is zijn ervaring. Zij helpen mij vooruit”, laat Ben weten. Ieder nieuw verslag dat hij ontvangt deelt hij met zijn hele team. Eerst neemt hij deze zelfdoor en maakt de vragenlijst anoniem. Dan voelt niemand zich persoonlijk aangesproken en kan iedereen van de ervaring van de mysteryshopper leren.
Met enige regelmaat benadert Ben ook zijn vaste klanten. Hij vraagt hoe zij de winkel zien, wat zij vinden dat beter kan en naar hun tips. Dan kijkt hij of iets aangepast moet worden of legt uit waarom hij het zo doet. “Ik loop ook vaak de route zoals de klanten die lopen. Je ziet dan andere dingen. Voordeel hiervan is dat je je toonbank vanuit de andere kant ziet en daar leer je ook meer van”, vertelt Ben.
Tip van Ben: Blijf kritisch op je winkel. Neem ook je medewerkers mee in dit proces. Zij hebben ook goede ideeën en samen blijf je scherp.
Lees hier alles over Secret View en de kortingscode