Een inspirerend congres om op terug te kijken
Leden, bestuur en medewerkers van de KNS kijken terug op een inspirerend congres. Een volle zaal, toepasselijk genaamd Inn spiratie in het landelijk gelegen Innstyle in Maarssen, luisterde geboeid naar de twee sprekers.
Fred Karremans trapte voor de eerste keer als voorzitter de avond af. Hij blikte terug op zijn eerste jaar. Belang van bedrijfsopvolging en onderwijs, btw, Dag van de Slager en voedseltrends passeerden kort de revue.
Daarna was het tijd om de IYBC’ers Kevin van der Veen, Wessel Starink en Josja Haagsma naar voren te halen. Een korte terugblik en oprechte felicitaties voor de fantastische prestaties die deze jonge slagers in Frankrijk hebben neergezet.
Paul Moers kreeg het woord als eerste spreker op het congres. Paul is marketingstrateeg, retaildeskundige met jarenlange ervaring en schrijver van diverse managementboeken zoals 'Dienstbaarheid is het nieuwe goud' maar ook 'De wet van de paracetemol'. Alle aanwezige KNS-leden ontvingen na afloop van het congres dit boek.
Maak de klant blij' was de titel van zijn lezing waarin Paul op bevlogen en humoristische wijze de aanwezige slagerondernemer mee nam in zijn kijk op de slagersbranche. Dienstbaar zijn aan jouw klante, vertellen van jouw (ondernemers)verhaal, transparant zijn en het belang van een goede presentatie want dat verhoogt de omzet, de trend van flexitarisme te zien als kans, waren enkele adviezen van Paul. Paul wist in één uur tijd de aanwezigen in de zaal niet aleen te inspireren maar ook een spiegel voor te houden.
Na het mooie betoog van Paul was het podium voor Jord Althuizen. Bbq-fanaat, -cateraar en juryvoorzitter Spareribs Trophy 208. Hij nam de aanwezigen mee van barbecue, ondernemerschap en het verleiden van de klant. Jord stond ook stil bij de ondernemerskant. Hoe kun je het verschil maken? Jord’s gedachte: bied een bbq-assortiment aan dat meer is dan alleen maar een hamburger of worst. Zeker voor de beginnende en gevorderde thuisbbq'er. Deze groep groeit en groeit en vindt het vlees niet in het supermarktkanaal. De slager kan zich hiermee onderscheiden.
Na Jord's lezing was het tijd voor de uitreiking van de Spareribs Trophy. Slagerij Van Tilburg is de winnaar van 2018. Lees verder