Slagerij Arie Pieter Slootweg Woudenberg: ‘Het moet leuk zijn voor de klanten om naar de winkel te komen’
Marktslager Arie Pieter Slootweg opende eind vorig jaar een splinternieuwe winkel aan de provinciale weg in Woudenberg. “Het was wel een stille droom om een winkel te hebben.”
Een buurvrouw tipte Arie Pieter over het nieuwe pand aan de Stationsweg-Oost in Woudenberg. Een bakker en groenteboer vonden er al onderdak en de verhuurder wilde er graag nog een slager bij. “Ik zocht eigenlijk een productieruimte, maar ik zag het opzetten van een winkel meteen zitten.”
Marktwagen
Arie Pieter begon als veertienjarige bij de slager in zijn woonplaats Maartensdijk. Eerst voor enkele uurtjes, en van lieverlee werden dat er steeds meer. “Ik heb daar het vak geleerd.” De slager in Maartensdijk leverde ook aan een aantal marktwagens. Toen een daarvan ermee stopte, nam Arie Pieter de wagen en standplaatsen op twee markten over. Hij bouwde dat uit naar zeven markten. “Dat heb ik acht jaar gedaan en nu hebben we nog vier markten. In combinatie met de winkel is dit beter te behappen.”
Rundvlees uit regio
In november vorig jaar ging de winkel open en de zaken lopen gesmeerd, vervolgt Arie Pieter. “De reacties van de klanten zijn ronduit positief. Ze vinden allemaal de volle toonbank en het brede assortiment mooi. Dat betekent ook dat de mensen nu echt wel iets van ons verwachten, dus we moeten continu scherp blijven. We maken producten als maaltijden, salades, broodjes en dergelijke zelf in de productieruimte onder de winkel. Daar zijn ook de koel- en vriescel en het kantoor annex kantine. Worsten, hammen en het varkensvlees komen van een leverancier waar ik al jaren fijn contact mee heb. Het rundvlees komt uit de regio.”
“Ik bied mijn klanten graag een wat luxer assortiment met kant-en-klaar, maaltijden en salades en wat luxere producten. Ik vind het belangrijk om regelmatig iets nieuws te verzinnen. Deze week bedachten we bijvoorbeeld een Italiaanse cordon blue met parmaham, pesto, gedroogde tomaatjes en pijnboompitten. Wij vinden het een uitdaging om nieuwe dingen te bedenken en voor klanten moet het leuk blijven om naar de winkel te komen. Klanten zeggen ook dat ze het fijn vinden dat wij meer bieden dan een speklap en een karbonade. Daarnaast draait het vooral om het leveren van kwaliteit.”
Meer slagers uitgelicht