Nieuwe kerstcampagne 'Dit jaar begint kerst bij jouw slager’

Dit jaar hebben wij weer een speciale campagne gelanceerd. Met de huidige coronasituatie is het belangrijk om de kerstdrukte te spreiden zodat het veilig winkelen is. Voor jouw klanten, voor jouw team en jezelf. Lees snel voor meer tips en om de middelen te downloaden. We hebben deze campagne ontwikkeld om je ontzorgen in de communicatie.

Drukte spreiden

Om de drukte te spreiden zodat er veilig gewinkeld kan worden, kun je het volgende regelen:

  • Laat bestellingen ophalen in zogenaamde bloktijden. Hiermee spreid je de drukte in en rondom de winkel.
  • Of zorg voor een speciaal pick-up point buiten de winkel.
  • Zorg voor genoeg (mobiele) pinautomaten om klanten snel en veilig te laten betalen.
  • Zet een gastheer/-vrouw in om alles in goede banen te leiden.
  • Zorg voor een plek waar klanten buiten kunnen wachten. Bijvoorbeeld een tent of overkapping. Uiteraard volgens de geldende coronamaatregelen en in overleg met jouw gemeente.
  • Betrek de gemeente/ BOA bij je plannen maar ook je collega-ondernemers. Zorg er gezamenlijk voor dat het veilig winkelen is.

Communicatie

  • Betrek je medewerkers in jouw voorbereidingen op de feestdagen. Door samen in gesprek te gaan zorg je dat ze betrokken worden en de juiste informatie en advies aan jouw klanten wordt gegeven.
  • Beschrijf in je kerstfolder (eventueel met bestelformulier) hoe de klanten de kerstaankopen bij jou kunnen doen. Kan er van tevoren besteld worden? En zo ja, tot wanneer? Kan er afgehaald of bezorgd worden?
  • Begin zo snel mogelijk met het informeren van je klanten over kerst. De kracht zit in de herhaling.
  • Stuur een nieuwsbrief met je kerstassortiment, (eventuele) bestellijst, spelregels naar je klanten. Neem ze mee in jouw voorbereidingen en leg uit waarom je het dit jaar anders (moet) doet dan andere jaren.
  • Inspireer je klanten via Facebook of Instagram met jouw kerstassortiment. Verwijs naar je website of het bestelformulier waar ze kunnen bestellen. En een gratis lekker product voor de vroege bestellers kan een extra stimulans zijn om tijdig te bestellen. Jouw klant is misschien nog niet zo bezig met kerst dus start niet te laat met jouw communicatie.
  • Vermeld in de bestelbevestiging nog een keer de spelregels die je hanteert (wanneer ophalen, welke tijd, betaling, kom in je eentje de bestelling ophalen en meer).
  • Gebruik deze communicatiemiddelen om je klanten te informeren. Aan de rechterkant zie je de middelen staan.