Nederland Vleesland vult het verhaal van de slager goed aan
Op 1 september is www.nederlandvleesland.nl gelanceerd. Onder het motto ‘Waar smaken verschillen’, treden partners in de vleesketen samen en proactief naar buiten. Consumenten vinden op deze website verhalen, feiten en cijfers over de vleesketen en vleesconsumptie. De website is het eerste resultaat van de samenwerking tussen partners in de vleesketen. Voor slagers is dit een praktisch hulpmiddel in het vertellen van het juiste verhaal over vlees.
Nederland Vleesland is tot stand gekomen door de samenwerking tussen: Centrale Organisatie voor de Vleessector (Vlees.nl), Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (vleeschwaar.nl), Vee & Logistiek Nederland (Respectvee), Stichting Brancheorganisatie Kalversector (SBK), Producentenorganisatie Varkenshouderij (the Pig Story, Stichting Voorlichting Varkensketen) en Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).
Marian Lemsom, directeur van KNS: “Deze site geeft de klant van de slager op een feitelijke en duidelijke manier antwoord op vragen die leven over vlees, de vleesketen of de consumptie van vlees. Een goede aanvulling op de informatie die de slager zelf vertelt!”
Nederland Vleesland informeert de samenleving met feiten, cijfers en echte verhalen met betrekking tot vlees én gaat daarover het gesprek aan. Naast de website is Nederland Vleesland actief op sociale media. Thema’s zoals 'Smaak’, ‘Gezondheid’, ‘Respect voor dieren’ en ‘Duurzaamheid’ worden behandeld en bezoekers vinden informatie over bijvoorbeeld voedingswaarde, omgang met dieren en water. Onder het kopje ‘Wat voor vleeseter ben jij?’ maakt de bezoeker een profielschets over zichzelf als vleeseter. Want ook bij vlees geldt ‘smaken verschillen’.
Op de foto, v.l.n.r.: Helma Lodders (Vee&Logistiek), Linda Verriet (POV), Laurens Hoedemaker (COV), Marijke van der Weijden - Everts (SBK), Marian Lemsom (KNS).