Lekkerste Pieper Award van Meat&Meals geeft culinaire slagers erkenning

Met ‘de Lekkerste Pieper Award’ heeft Meat&Meals slagers geïnspireerd om creatieve aardappel-houdende recepten te bedenken. Het werd een groot succes. Tien van de recepten komen op de Meat&Meals menukaart van november en december. Daarmee zijn ze beschikbaar voor elke slager die gebruik maakt van Meat&Meals. Met deze wedstrijd hebben slagers aangetoond smakelijke recepten te kunnen ontwikkelen om zo een culinaire bijdrage aan de slagersbranche te leveren.

Top tien

Met 65 deelnemers van de honderd leden bleek de wedstrijd een schot in de roos. Marc van Essen van Keurslagerij PHOTO Marten Hoeksma.jpgWarmenhoven kreeg een eervolle vermelding met ‘Meat Inside’ en Keurslagerij Hoeksma kwam als winnaar uit de bus met strudel met rode biet, aardappelblokjes en appelstukjes. Meat&Meals directeur Albert-Peter Veldkamp: “Vrijwel alle maaltijden en recepten scoorden verrassend hoog. Je kon 100 punten verdienen, waarbij gekeken werd naar het aanzien van de maaltijd, de samenstelling van het product, de smaakcompositie, de bewerkelijkheid en de presentatie in de verpakking. Vanaf 75 punten ontving je goud. De tien gerechten die in december op de menukaart komen, scoorden zelfs boven de 90 punten en kregen goud met ster.”

Samenwerking

De Lekkerste Pieper Award was een initiatief van Meat&Meals in samenwerking met Peka Kroef, specialist in verse, gekoelde aardappelproducten en één van de partners van Meat&Meals. De opdracht was om een volledige Meat&Meals maaltijd te creëren, dus met vlees, groente en als zetmeel aardappel. Deelnemers kregen het gewenste aardappelproduct gratis aangeleverd. De jury bestond uit Theo Loerakker, kok bij Keurslagerij Klaver in Dronten en lid van Meat&Meals; Paul de Wit en Juliëtte Loonen, beiden betrokken bij de productontwikkeling van Peka.

De officiële keuring vond plaats vlak voor de Corona lock-down. “We hebben het daarom een beetje stil gehouden, slagers hebben de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt”, vertelt Cees Bos, winkelbegeleider van Meat&Meals. “Veel leden van de Meat&Meals formule hebben hun omzet deze periode zien groeien. We verwachten dat ze nieuwe klanten kunnen blijven trekken. En we zijn trots op hun betrokkenheid, hun vakmanschap en creativiteit. Daarnaast denken we dat andere slagers ook belang kunnen hebben bij deze maaltijdenformule. Nu de maatregelen rond Corona wat versoepelen en iedereen beter aan de nieuwe situatie gewend is, vinden we het een goed moment om meer van Meat&Meals te laten zien.”

PHOTO Marc van Essen.jpg