Nieuwe huisstijl en beeldmerk

Een 125-jarig jubileum is een geschikt moment om het KNS-merk op een meer eigentijdse manier vorm te geven. Zo is er een subtiele naamswijziging: Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie is nu Koninklijke Nederlandse Slagers. Tenslotte staan de slagers centraal in de organisatie. Daarnaast is ook een nieuw beeldmerk gelanceerd.

Het nieuwe beeldmerk heeft een aantal belangrijke elementen. Het logo kijkt achterom naar de lange historie (beeld: gereedschappen/instrumenten) van de KNS en blikt tevens vooruit door de eigentijdse typografie en vormgeving van de huisstijl. Zo is de hakbijl en het mes de symboliek van de slagersbranche en als zodanig voor zowel de leden als de consument herkenbaar. De toevoeging sinds 1891 geeft daarnaast aan dat de KNS een lange historie heeft. Het feit dat de organisatie bestendigd is met het predicaat Koninklijk en daarmee van onbesproken bedrag is, geeft vertrouwen en betrouwbaarheid aan.

Tijdens de jubileumreceptie is dit logo onthuld door de burgemeester van Rijswijk samen met KNS-directeur Peter Hoogenboom. In de komende periode wordt de nieuwe huisstijl geïmplementeerd in alle KNS-middelen. KNS-leden kunnen het KNS-logo gebruiken door het gebruik van het lidmaatschapsschild maar ook in andere uitingen. Log hiervoor in op MijnKNS.

Regels over het logo-gebruik