Campagne voor slager 'Zorg voor een vakantierooster' 1 juli online

Voor de zomermaanden is een online campagne ontwikkeld met een verwijzing naar onze huidige manier van leven met als thema ‘Omdat we thuisblijven deze zomer’. Deze campagne bestaat uit drie boodschappen. De eerste boodschap is bijna achter de rug en had als thema 'Soms moet je even doorbijten'. Op 1 juli start de tweede boodschap 'Zorg voor een vakantierooster'. In augustus gaat de laatste boodschap live: ‘Blijf wel smeren’. 

Met deze campagne wil de KNS de slager positief onder de aandacht brengen bij de Nederlandse consument in deze coronatijd.  Als slager kun jij deze beelden op je eigen sociale media kanalen gebruiken. Hieronder kun je ze downloaden: voor Instagram Story en Facebook. Ook een poster om te gebruiken in de winkel. Onderaan de pagina kun je de bestanden downloaden.

Resultaten van eerdere campagnes 

De KNS heeft speciaal voor leden een aantal campagnes ontwikkeld om de zichtbaarheid van de slager te vergroten in coronatijd met als thema “Juist Nu”. De KNS heeft speciaal voor leden deze campagne ontwikkeld om de zichtbaarheid van de slager te vergroten aan het begin van de coronatijd. De campagne bestond uit beelden voor sociale media die slagers konden gebruiken op eigen kanalen en een betaalde campagne op Facebook vanuit de KNS. Deze campagne heeft erg goed gescoord. Ruim 1,2 miljoen impressies en mensen hebben gemiddeld de advertentie 3,67 keer voorbij zien komen.

Met het thema 'Juist nu' heeft de KNS ook een radiospotje gelanceerd die te te beluisteren was op Radio 1 & 2, 3FM, Radio 4 en Radio 5. Het was mogelijk om dit radiospotje te ontwikkelen door een speciaal aanbod van de Ster voor brancheorganiasties. Deze is 169 keer te beluisteren geweest in de periode van 1 april tot 30 april waarbij luisteraars gemiddeld de spot 2 keer gehoord heeft.

Daarnaast heeft de KNS samen met een aantal andere versbranches de samenwerking opgezocht om de lokale verswinkelier te promoten met de boodschap “Vers en met liefde”. Dit tv-spotje was te zien op de publieke omroepen op tv van 1 tot en met 14 mei. Dit spotje is in totaal 91 keer uitgezonden en heeft 5.314.000 mensen bereikt, waarmee 126% van de beoogde doelgroep is bereikt. Deze kijkers hebben het spotje gemiddeld 2,9 keer gezien. 

Campagnebeelden