Slagers breiden service naar consumenten uit

De consumentenbehoefte verandert als gevolg van het Corona-virus razendsnel. Slagers merken dat uiteraard ook en spelen massaal in op de veranderende consumentenbehoefte door bestel- en bezorgmogelijkheden te bieden. 

Veel consumenten zien er tegenop om lang in te winkel te zijn, ondanks het feit dat er extra hygiëne maatregelen worden genomen. Daarom zie je dat veel slagers een bestel- en bezorgservice starten. Bestellingen worden opgehaald waardoor de wachttijd en dus verblijfsduur in de winkel korter is, of boodschappen worden thuisbezorgd. De maatschappelijke en sociale functie van de slager wordt hiermee, zeker richting de oudere en minder mobiele consument, bevestigd.  

Consumenten gaan massaal voor boodschappen naar de supermarktenVoor de spreiding van de koopstromen is het belangrijk dat consumenten weten dat slagers en de andere lokale versspecialisten open zijn maar ook online mogelijkheden biedenDeze extra kanalen voor bestellen en bezorgen helpen consumenten in hun dagelijkse behoefte aan gezonde voeding te voorzien. Aldus Marian Lemsom, directeur Koninklijke Nederlandse Slagers. 

Door de uitbreiding van de service helpen slagers de consumenten en zorgen daarnaast ook voor generen van extra inkomsten. Veel slagers hebben te maken met omzetverlies door annuleringen van diverse cateringactiviteiten zoals hapjes, broodjes en buffetten.  

In de slagerijen worden extra hygiënemaatregelen genomen naast de richtlijnen van het RIVM. Zo wordt pinnen gestimuleerd, is er aandacht voor afstand en hoeveelheid klanten in de winkel. Het doen van bestellingen en daarmee korte wachttijden is hier ook een voorbeeld van.

 

Vanuit Detailhandel Nederland is gezamenlijk met collega-branches ook een persbericht uitgestuurd. Lees verder