Week van de Slager

De Week van de Slager vindt plaats van 7 tot en met 12 april 2025. Onder de noemer 'Proef het Ambacht' wordt iedereen verleidt om naar de slager te gaan en te ervaren wat het ambacht inhoudt.

Dit jaar vieren we het ambachtelijk slagersvak met enkele honderden radiospots op diverse landelijke radio stations én de inzet van food influencers op social media. De campagne is een landelijke voorzet. Kop jij 'm als slager lokaal in?

Proef het ambacht

De slagerij van de toekomst is een samensmelting van ambachtelijk vakmanschap, persoonlijke aandacht, kennis, kwaliteit en smaakbeleving. Ambacht is weer 'sexy'. Zelfs bij jongeren! Samengevat in een korte duidelijke boodschap: Proef het Ambacht.

Op de radio

Over het verschil in kwaliteit en smaak kun je veel vertellen, maar eigenlijk moet de consument het gewoon ervaren en proeven in jouw winkel! Met ruim 200 radiospots nodigen we consumenten uit letterlijk het verschil te komen proeven en te ontdekken bij hun lokale slager. De spots van de Week van de Slager zijn te horen op zenders als Radio 538, Sky Radio en100% NL. Het bereik is 3 miljoen mensen. Van jong tot oud.

Foodinfluencers

Ook op social mediakanalen als Instagram en TikTok is er aandacht voor de Week van de Slager. Onder andere door een samenwerking met enkele food influencers. Zij gaan met hun slager opvallende filmpjes maken en laten zien hoe leuk en lekker het bij de slager is. Ze bouwen bijvoorbeeld met hun slager de allerlekkerste burger, doen een blinde smaakproef of koken iets verrassends.

Slager wordt 'influencer'

We laten in de Week van de Slager landelijk dus flink van ons horen. Echter, met jouw winkel, etalage, medewerkers en natuurlijk jouw eigen social mediakanalen bereiken we nog veel meer mensen in die ene week. Sterker nog: we kunnen de lokale klant, of mogelijke nieuwe medewerkers, alleen enthousiasmeren als elke slager 'influencer voor een week' wordt! Doe je samen met je team mee?

Maak je eigen filmpje

Hoe? Deel allereerst de 'Week van de Slager' filmpjes in jouw story’s. Maar hoe leuk is het om samen met jouw medewerkers een filmpje voor social media te maken, waarin je nieuwe en bestaande klanten uitnodigt om te komen proeven. Leef je uit en voeg vooral ook #weekvandeslager toe aan het filmpje.

Proeven & Promoten

Laat tijdens de Week van de Slager zien ‘wat je in huis hebt’ en laat mensen iets proeven in of buiten de winkel.
Voor extra aandacht en aankleding kun je op de site van KNS een promotiepakket vinden en leden ontvangen materiaal voor in de winkel. Houd de nieuwsbrief van KNS in de gaten voor meer informatie.

Werken in de Slagerij

De landelijke Week van de Slager-campagne in combinatie met lokale inspanningen van slagers zorgt dat meer klanten en potentiële nieuwe medewerkers geënthousiasmeerd worden voor de ambachtelijke slagerij.

Ervaringsverhalen, vacatures en opleidingen voor de slagerij staan op Werken in de Slagerij. Bezoekers van de site vinden hier meer over de mogelijkheden van werk en opleidingen in de slagerij. 

*Stichting Vormings- en Ontwikkelingsfonds in het Slagersbedrijf (VOS) is initiatiefnemer van de activiteiten voor Week van de Slager. KNS, FNV en CNV zijn verenigd in het bestuur van VOS.

Relevant nieuws