Week van de Slager 2025: Proef het Ambacht

Van 7-12 april 2025 is het de Week van de Slager. Dit jaar vieren we het ambachtelijk slagersvak met enkele honderden radiospots op diverse landelijke radio stations én de inzet van food influencers op social media. De campagne maakt de Week van de Slager bekend bij een breed publiek. Laat jij jouw klant proeven van het Ambacht in de Week van de Slager?

Proef het Ambacht

De slagerij van de toekomst is een samensmelting van ambachtelijk vakmanschap, persoonlijke aandacht, kennis, kwaliteit en smaakbeleving. Ambacht is weer 'sexy'. Zelfs bij jongeren! Met het thema 'Proef het Ambacht' wordt de consument, en de (potentiele) werknemer, uitgenodigd om het slagersvak van dichtbij mee te maken.

Op de radio

Over het verschil in kwaliteit en smaak kun je veel vertellen, maar eigenlijk moet de consument het gewoon ervaren en proeven in jouw winkel! Met ruim 200 radiospots nodigen we consumenten uit letterlijk het verschil te komen proeven en te ontdekken bij hun lokale slager. De spots van de Week van de Slager zijn te horen op zenders als Radio 538, Sky Radio en100% NL. Het bereik is 3 miljoen mensen. Van jong tot oud.

Foodinfluencers

Ook op social mediakanalen als Instagram en TikTok is er aandacht voor de Week van de Slager. Onder andere door een samenwerking met enkele food influencers. Zij gaan met hun slager opvallende filmpjes maken en laten zien hoe leuk en lekker het bij de slager is. Ze bouwen bijvoorbeeld met hun slager de allerlekkerste burger, doen een blinde smaakproef of koken iets verrassends.

Slager wordt 'influencer'

We laten in de Week van de Slager landelijk dus flink van ons horen. Echter, met jouw winkel, etalage, medewerkers en natuurlijk jouw eigen social mediakanalen bereiken we nog veel meer mensen in die ene week. Sterker nog: we kunnen de lokale klant, of mogelijke nieuwe medewerkers, alleen enthousiasmeren als elke slager 'influencer voor een week' wordt! Doe je samen met je team mee?

Maak je eigen filmpje

Hoe? Deel allereerst de 'Week van de Slager' filmpjes in jouw story’s. Maar hoe leuk is het om samen met jouw medewerkers een filmpje voor social media te maken, waarin je nieuwe en bestaande klanten uitnodigt om te komen proeven. Leef je uit en voeg vooral ook #weekvandeslager toe aan het filmpje.

Proeven & Promoten

Laat tijdens de Week van de Slager zien ‘wat je in huis hebt’ en laat mensen iets proeven in of buiten de winkel.
Voor extra aandacht en aankleding kun je op de site van KNS een promotiemateriaal vinden en leden ontvangen materiaal voor in de winkel. Houd de nieuwsbrief van KNS in de gaten voor meer informatie.

Werken in de Slagerij

De landelijke Week van de Slager-campagne in combinatie met lokale inspanningen van slagers zorgt dat meer klanten en potentiële nieuwe medewerkers geënthousiasmeerd worden voor de ambachtelijke slagerij. Heb jij vacatures of wil je geïnteresseerden bekend maken met de mogelijkheden in de slagerij? Volg Werken in de Slagerij op sociale media, plaats je vacature hier of maak anderen hierop attent!


*Stichting Vormings- en Ontwikkelingsfonds in het Slagersbedrijf (VOS) is initiatiefnemer van de activiteiten voor Week van de Slager.
KNS, FNV en CNV zijn verenigd in het bestuur van VOS.

Week van de Slager